7 pazīmes, ka stūres mehānisms ir bojāts
Vai jūtat, ka auto vairs neklausa tā, kā agrāk? Uzziniet, kā laikus atpazīt stūres mehānisma (stūres reikas) bojājumus, lai izvairītos no dārga remonta un bīstamām situācijām uz ceļa.
Stūres mehānisms (bieži saukts par stūres reiku vai stūres iekārtu) ir viena no tām auto daļām, par kuru mēs bieži aizmirstam, līdz kaut kas noiet greizi. Taču bojāta stūres iekārta nav tikai neērtība – tas ir nopietns drošības risks.
Kāpēc nedrīkst ignorēt simptomus?
Ignorējot stūres mehānisma problēmas, jūs riskējat zaudēt kontroli pār automašīnu braukšanas laikā. Turklāt, laicīgi nepamanīts bojājums var sabojāt arī citas piekares daļas, ievērojami sadārdzinot remontu.
7 galvenās stūres mehānisma bojājumu pazīmes
Smaga stūre
Ja pamanāt, ka stūres griešanai nepieciešams lielāks fizisks spēks nekā parasti, īpaši pie maziem ātrumiem vai manevrējot stāvvietā, tas bieži liecina par problēmām ar stūres pastiprinātāju vai pašu stūres reiku.
Klauvēšanas skaņas
Metāliska klauvēšana vai "krakšķēšana", braucot pa nelīdzenu ceļu vai griežot stūri, ir klasiska nolietotas stūres iekārtas pazīme. Tas var norādīt uz brīvkustību zobratu mehānismā vai izdilušiem buksēm.
Šķidruma noplūde
Hidrauliskajām sistēmām: ja redzat sarkanīgu vai brūnu eļļas peļķi zem auto priekšdaļas, tā var būt stūres pastiprinātāja šķidruma noplūde. Noplūde parasti rodas no bojātiem blīvslēgiem vai putekļu gumijām.
Stūres brīvgaita
Ja varat pagriezt stūri par vairākiem grādiem, pirms riteņi sāk reaģēt ("tukša" stūre), tas liecina par nopietnu nolietojumu stūres mehānismā vai stūres stiepņu galos. Tas padara auto vadāmību neprecīzu.
Auto "velk" uz sāniem
Ja, braucot pa taisnu ceļu un atlaižot stūri, auto pats no sevis virzās pa labi vai pa kreisi, tas var liecināt par stūres mehānisma problēmām (lai gan bieži pie vainas ir arī riteņu ģeometrija).
Vibrācija stūrē
Vibrācija, kas jūtama tieši stūres ratā (nevis visā auto), var liecināt par stūres sistēmas komponentu izdilumu vai nelīdzsvarotību. Ja stūre "trīc" rokās, tas ir signāls pārbaudei.
Sīkstošas skaņas
Spalga sīkšana vai čīkstēšana, īpaši griežot stūri līdz galam, bieži norāda uz stūres pastiprinātāja sūkņa problēmām vai vaļīgu siksnu. Tas ir raksturīgi hidrauliskajām sistēmām.
Kad jāvēršas pie speciālista?
Daudzi autovadītāji pieļauj kļūdu, gaidot, kamēr "troksnis pazudīs pats no sevis". Diemžēl ar mehāniskiem bojājumiem tā nenotiek – tie tikai progresē.
Rīcības plāns:
- 1Pārbaudiet šķidruma līmeni Ja jums ir hidrauliskā stūre, vispirms pārbaudiet stūres pastiprinātāja šķidruma tvertni. Ja līmenis ir zems, papildiniet to un vērojiet, vai tas nekrītas atkal.
- 2Vizuālā apskate Paskatieties zem auto – vai nav redzamas noplūdes? Pārbaudiet putekļu gumijas (gofras) uz stūres stiepņiem – tām jābūt veselām.
- 3Diagnostika servisā Ja simptomi nepazūd, dodieties uz servisu. Stūres iekārtas diagnostika parasti ir ātra un nav dārga, bet tā sniegs skaidrību par nepieciešamo remontu.
Kopsavilkums
Jūsu auto stūres mehānisms ir pārāk svarīgs, lai ar to riskētu. Smaga stūre, dīvainas skaņas vai noplūdes ir veids, kā jūsu auto lūdz palīdzību. Savlaicīga reakcija ne tikai ietaupīs jūsu naudu (atjaunošana ir lētāka nekā jauna mehānisma iegāde), bet, kas ir vissvarīgāk, garantēs jūsu un jūsu pasažieru drošību.
Nepieciešams stūres mehānisma remonts?
Mēs piedāvājam kvalitatīvi atjaunotus stūres mehānismus ar garantiju. Ietaupiet līdz pat 50% salīdzinājumā ar jaunu detaļu!
Biežāk uzdotie jautājumi
Vai drīkst braukt ar bojātu stūres mehānismu?
Nē, tas nav ieteicams. Bojāts stūres mehānisms var pēkšņi nobloķēties vai pilnībā zaudēt vadāmību. Ja pamanāt nopietnas problēmas (piemēram, ļoti smagu stūri vai lielu brīvkustību), auto vajadzētu transportēt uz servisu ar evakuatoru.
Cik maksā stūres mehānisma remonts?
Izmaksas ir atkarīgas no auto modeļa un bojājuma pakāpes. Atjaunots stūres mehānisms parasti maksā no 150 līdz 400 EUR, kas ir ievērojami lētāk nekā jauns oriģinālais mehānisms (kas var maksāt 1000+ EUR).
Kāpēc stūre kļuvusi smaga?
Visbiežākais iemesls ir zems stūres pastiprinātāja šķidruma līmenis, bojāts sūknis vai plīsusi siksna. Elektriskajām sistēmām tas var būt elektromotora vai sensoru defekts.
Kas ir stūres reikas atjaunošana?
Atjaunošana ir process, kurā stūres mehānisms tiek pilnībā izjaukts, iztīrīts, un visas dilstošās daļas (blīvslēgi, bukses, gultņi) tiek nomainītas pret jaunām. Rezultātā iegūst mehānismu, kas kalpo tikpat labi kā jauns.
